Der er flere ting, du kan prøve, når dit internet ikke virker:
-
Tjek vores driftstatus.
Måske er der driftsforstyrrelser i dit område.
-
Tjek om din router er tændt.
Knappen POWER på bagsiden af routeren skal være trykket ind.
-
Genstart din router.
Det hjælper ofte at slukke og tænde routeren igen.
Se mere hjælp til vores tre produkter
Har du internet via fiber?
-
Tjek at netværkskablet og strømstikket sidder korrekt
Strømforsyningen skal sidde i fiberboksen og stikkontakten, og stikkontakten skal være tændt.
-
Netværkskablet mellem router og fiberboks skal sidde i routerens blå WAN-port og i fiberboksens aktive LAN-port.
Du kan se din aktive LAN-port i Mit Hiper under “Mit Abonnement”. Se derefter om kablet sidder i WAN-porten bag på routeren.
-
Nulstil din router
-
Tryk en spids genstand mod reset-knappen bag routeren, hvor der står “reset” i 20 sekunder, mens routeren er tændt.
Når du nulstiller din router, bliver eventuelle ændringer som wifi-kode, -navn mm. også nulstillet. Det betyder, at du skal lave ændringerne igen, når du har nulstillet.
-
-
Nulstil din fiberboks
På undersiden af fiberboksen er der et lille hul, hvor der står “reset”.
Tryk en spids genstand mod reset-knappen i 20 sekunder, mens fiberboksen er tændt.
Har du internet via kabel-tv-stikket?
-
Genstart din router
Tryk på power-knappen eller sluk for strømmen til routeren.
Vent 1 minut, før du tænder routeren igen.
Giv routeren tid til at starte op.
-
Tjek at kablerne er koblet rigtigt til
Kablet med gevindstik skal være skruet i routeren og i kabel-tv-stikket på væggen.
-
Lyser din router rigtigt?
Routeren skal lyse fast grønt i de 4 nederste lamper. Hvis de ikke lyser fast grønt, skal du nulstille routeren.
Prøv også at skrue kablet med gevindstik ud af routeren og skrue det på igen.
-
Nulstil din router
-
Tryk en spids genstand mod reset-knappen bag routeren, hvor der står “reset” i 20 sekunder, mens routeren er tændt.
Når du nulstiller din router, bliver eventuelle ændringer som port forwards mm. også nulstillet. Det betyder, at du skal lave ændringerne igen, når du har nulstillet.
-
-
Har du aktiveret routeren?
Hvis routeren blinker i telefon-ikonet, skal du aktivere den. Du finder en guide til at aktivere routeren i velkomstmailen, vi har sendt til dig.
Har du internet via telefonstik?
-
Tjek at kablerne er koblet rigtig til
Det grå telefon/DSL-kabel fra routerens grå DSL-port skal sidde i dit firkantede telefon/KAP-stik på væggen.
-
Nulstil din router
-
Tryk en spids genstand mod reset-knappen bag routeren, hvor der står “reset” i 20 sekunder, mens routeren er tændt.
Når du nulstiller din router, bliver eventuelle ændringer som wifi-kode, -navn mm. også nulstillet. Det betyder, at du skal lave ændringerne igen, når du har nulstillet.
-
-
Hvis du har flere stik i din bolig, kan du prøve at flytte routeren til et andet stik
Er du ny kunde, så tjek om der er andre telefonstik på adressen.
Vent gerne 5 minutter på hvert stik du prøver, før du frakobler routeren igen.
Har du stadig ikke noget internet?
Vi sidder klar til at hjælpe dig – vi kan tage et grundigt kig på dit internet og vurdere, hvad vi kan gøre for at hjælpe dig. Find kontakt og åbningstider her.
Du kan nemt fejlmelde dit internet i Mit Hiper.
Du kan også finde vores kontaktinformation og åbningstider her.